ELIN

 
Elin Abrahamsson är mitt namn och jag är en av de lyckliga som ska bege mig till Paris nu i veckan! Det ska bli riktigt kul och Paris är min favoritstad i hela världen!! Detta blir mitt tredje besök i Paris, men det är första gången som jag åker dit med några andra än mina föräldrar. Det ska bli roligt att se vilka äventyr jag kommer få uppleva med min underbara franskagrupp. Jag förväntar mig en massa skratt och många trevliga stunder, det kan knappast bli annat när man åker med dessa härliga människor!
 
Annars är jag en nittonårig naturare som tar studenten om exakt 2 månader. Det är med skräckblandad förtjusning som jag ska lämna det trygga livet som gymnasist för att ge mig ut i livet och se vad världen har att erbjuda. Jag är verkligen tacksam för mina år på Mikael Elias Teoretiska gymnasium. Jag har haft underbara och inspirerande lärare och jag har fått vänner för livet. Men så klart ska det bli spännande att påbörja ett nytt kapitel av mitt liv. Om allt går enligt planerna så blir det en till tur till Frankrike i år, men den kommer i så fall bli betydligt längre. Jag har sökt till en folkhögskola i södra Frankrike och håller alla tummar jag har för att jag ska komma in. I så fall kommer jag spendera min höst i Aix-en-Provence! Under mina senaste år med franskastudier så har jag verkligen förälskat mig i det franska språket och den franska kulturen. Men hur det än blir i höst så har jag en frankriketur på g nu och det känns ju helt underbart! Så se upp alla parisare för här kommer vi!
 
r har ni mig i Paris för ett år sedan!
 
Kom ihåg att kika in här under veckan så får ni följa med på våra äventyr! Det lär bli en riktigt händelserik resa:D
 
Au revoir et à bientôt! // Elin A  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0